طرح آماری بررسی بین اوقات فراغت وعمل کرد دانش آموزان در مدرسه وخانه

دسته بندي : علوم پایه » آمار
پروژه آماري بررسي بين اوقات فراغت وعمل کرد دانش آموزان در مدرسه وخانه در 20 صفحه ورد قابل ويرايش

فهرست :

مقدمه

پرسشنامه

جدول فراواني مربوط به سوال يک

نمودار ميله اي مربوط به سوال يک

نمودار چن بر مربوط به سوال يک

واريانس وانحراف معيار مربوط به سوال دو

نمودار جعبه اي مربوط به سوال سه

نمودار ساقه وبرگ مربوط به سوال چهار

نمودار دايره اي مربوط به سوال 5

نمودار دايره اي مربوطبه سوال 6

نتيجه گيري نهايي



مقدمه

هدف اين پروژه ، بررسي بين اوقات فراغت وعمل کرد دانش آموزان در مدرسه وخانه مي باشد براي يک دانش آموز کاملا عادي است که بشنود « چرا وقت خود را تلف ميکني ؟»« چرا بيشتر درس نمي خواني ؟ » ويا نصيحت هايي چون « بيشتر درس بخوان» بيشتر دانش آمو زان به اندازه کافي احساس مسئوليت مي کنند واز اوقت خو د استفاده درس ولازم را دارند ؟ آيا در برنامه ريزي براي اوقات خود معقول عمل ميکنند ؟

چقدر از زمان خود را صرف مطالعه مي کنند وچه قدر از آن را هدر مي دهند ؟ممکن است يک روز 2 ساعت هدر شود ، روز ديگر 3 ساعت ... ولي درپايان هفته اين ساعات باهم جمع مي گردد. ساعاتي که مي شد بهره بيشتري از آن ها جست وعمل کرد بهتر مي داشت بيشتر خانوادهها مي گويند . شما به اندازه کافي درس نمي خواني واگر بيشتر درس بخواني نمره بهتري خواهي گرفت آيا چنين است ؟اين پروژه با توزيع وپرسش نامه بين دانش آموزان آغاز گشت دراين رابطه داده ها جمع آوري شده ومورد ارزيابي وتجزيه وتحليل قرار گرفتند دراين بررسي از محاسبات آماري ، نمودارها و نيز محاسبه احتمالات واريانس وانحراف معيار استفاده شد .

ودرنهايت از تمامي دوستاني که مارا در تکميل پروژه ياري رساندند تشکر کامل را به جا مي آوريم .

بسم الله الرحمن الرحيم

شما اوقات خود را چگونه سپري ميکنيد :

1) چند ساعت مطالعه ي آزاد داريد ؟

1-2 ساعت 2-3 ساعت 3-4 ساعت 4-5 ساعت

2) چند ساعت تفريح واستراحت بدون خواب داريد ؟

2-0 4-2 6-4 8-6

3) چند ساعت درس مي خوانيد؟

2-0 4-2 6-4 8-6

4) چند ساعت شما صرف کار با کامپيوتر « اينترنت – بازي و...» مي شود ؟

0 ساعت 1 ساعت 2ساعت 3ساعت 4ساعت

5) درطول هفته چند درصد احتمال ميدهيد که وقت شما به طور رضايت بخش گذشته است ؟

30% 40% 80% 100%

6) آيا وقتي که براي درس خواندن داريد راضي هستيد ؟

بله خير



نمودار مستطيلي :



نمودار مستطيلي نمايشي از داده هاي دسته بندي شده است که در آن سطح مستطيل ها متناسب با فراواني دست ها است . اين نمودار براي متغير هاي کمي پيوسته مناسب است . دراين نمودار مستطيل هايي رسم مي کنيم که قاعده آن ها روي محور x ها وبرابر طول هر يک از دسته هاست وارتفاع آنها به موازات محور y ها ومتناسب با فراواني دسته هاست .



نمودار چند بر فراواني :

اگر بخواهيم تغييرات متغير را بهتر نشان دهيم از نمودار چند بر فراواني استفاده ميکنيم . اين نمودار براي داده هاي کمي پيوسته مناسب است براي رسم آن نياز به مرکز دسته فرواني دسته است نقاط (xi,fi) را در صفحه محورهاي مختصات بدست مي آوريم سپس نقاط را به هم وصل ميکنيم مرکز دسته از دسته ا ول وهمچنين مرکز دسته بعد از دسته آخر را روي محور x ها را پيدا ميکنيم که مرکز فرض نام دارد سپس نقاط ابتدا وانتهاي نمودار را بر اين مراکز فرضي وصل مي کنيم .





« نتيجه گيري نهايي »



در نهايت به اين موضوع پي برديم که اکثر دانش آموزان تقريبا برنامه معين دارند .

اکثر دانش آموزان مطالعه آزاد دارند و تفريح وبازي اکثر دانش آموزن هم سر جاي خويش باقي ميماند .

واکثر دانش آموزان در طول روز 3-4 ساعت مطالعه دارند ( درسي)

وموضوع مهم اين که دانش آموزاني که موفقيت بيشتري دارند استراحت خويش در روز حداقل در3-2 ساعت را رها نکرده اند وخواب را برهرکاري مقم دانسته اند . ودر نهايت بيشتر بچه ها از وقتي که براي درس خواندن دارند راضي نيستند .

از بين 26 دانش آموز 15 نفر ناراضي اند و10 نفر راضي هستند .

وحتما اين 10 نفر برنامه صحيح ودرستي داشته اند .

ودانش آموزاني که داراي سرگرمي بيشتري هستند واز امکانات رفاهي بيشتري استفاده ميکنند مانند ( کامپيوتر و...) وقت کمتري صرف درس خواندن ميکنند البته اين موضوع درمرد همه صادق نيست .

دسته بندی: علوم پایه » آمار

تعداد مشاهده: 1405 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 20

حجم فایل:95 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: